Microsoft Dynamics 365 Customization and Configuration

Kurskod M55242

Microsoft Dynamics 365 Customization and Configuration

Under kursen lär du dig hur du anpassar, konfigurerar och underhåller de olika komponenterna i Dynamics 365 Customer Engagement.

Pris
25950 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
3 dagar
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
2 feb
Live Online

Boka utbildning

Du får en god förståelse för säkerhetsmodellen i Dynamics 365. Du lär dig hur du anpassar ramverket, skapar processflöden, skapar anpassade appar och hur du använder lösningar för att paketera och driftsätta anpassningar.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till dig som tidigare har arbetat i eller ger support på Dynamics 365 eller Dynamics CRM. Du behöver god vana av att arbeta i Dynamics 365 eller Dynamics CRM.

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Introduction

This module provides the attendee with an introduction to the concept of customizing and configuring the Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement.

Initial Setup and Configuration

This module presents some of the most common features that require setup and configuration in Microsoft Dynamics 365.

Security

This module highlights the importance of maintaining a robust security model in Microsoft Dynamics 365 by stepping through how to configure Business Units, Security Roles, Users and Teams. Access Teams and Hierarchy Security are also considered.

Creating and Managing Entities

In this module we will start to look at customizing the Microsoft Dynamics 365 model, including Entities, Relationships, Fields and Forms which can be customized and extended using powerful inbuilt tools.

Customizing Fields

This module presents the different Field types that exist in Microsoft Dynamics 365 including special Fields like Calculated and Rollup Fields. The Business Rule Designer is also introduced together with Field Level Security.

Customizing Relationships and Mappings

This module provides an overview of the different types of Relationships that can be created in Microsoft Dynamics 365. Relationship Behaviors and Mappings are also considered.

Customizing Forms, Views and Visualizations

This module steps through the process to create, customize and configure Forms, Views, Charts and Dashboards in Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement.

The Unified Client Interface (UCI)

This module looks at the Unified Client Interface (UCI) in Microsoft Dynamics 365, including using the App Designer to create custom Apps and customize an out of the box UCI App such as the Sales Hub and Customer Service Hub.

Processes: Workflows, Business Process Flows and Custom Actions

In this module you will learn how to create and maintain Workflows, Business Process Flows and Custom Actions in Microsoft Dynamics 365.

Solution Management

In this module you will learn how to create and manage Solutions in Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement. Solutions act as a container for your customizations, allowing you to easily package, deploy and manage changes to multiple Microsoft Dynamics 365 environments.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post