ITIL® 4 Specialist - Acquiring & Managing Cloud Services
Denna kurs är för dig som behöver leverantörsneutral, användarcentrerad vägledning och praktisk förståelse för upphandling och administration av molntjänster.
Startgaranti innebär att kursen startar oavsett antal deltagare.
Boka utbildning
Kursen går igenom hur dessa tekniker kan såväl integreras med som stötta en bredare affärsstrategi och dess funktioner - Oavsett leverantör, sektor, bransch eller molnmognad.
Den utforskar konceptet med "molnresan", cloud services user journey, som anpassar viktiga ITIL-koncept som vägledande principer och "tjänstevärdekedjan", service value chain, för att ge en helhetssyn och förståelse för hela upphandlingens livscykel.
Kompetenskort
Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för det obligatoriska certifieringstestet. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Målgrupp och förkunskaper
Den här kursen vänder sig till alla som behöver leverantörsneutral, användarcentrerad vägledning för att utveckla en praktisk förståelse för hur molnupphandling och teknik kan integreras med och stödja bredare affärsstrategi och funktioner.
Kursen är framtagen som en specialisering för den som kan grunderna i ITIL 4. För att hänga med i kursens tempo och kunna tillgodogöra dig dess innehåll rekommenderar vi att du innan kursen besitter en ITIL Foundation-cerifiering eller har motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Certifiering
En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL 4 Foundation.
Detaljerad information
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
- Key Concepts of Cloud
- Organizational Benefits from Cloud
- Cloud Service Providers
- Selecting The Right Services and Service Provider
- Negotiating And Planning
- Moving To the Cloud
- Value Enablement
- Measuring and Improving